Gastvrijheid in bedrijf

Gastvrij Maastricht fungeert als portal voor keyplayers op het gebied van hospitality. Als vaste partners wordt er gewerkt met Het Centrum voor Gastvrijheid Maastricht, de Hotel Management School Maastricht en Jules Maastricht. Zij voorzien in een divers, kwalitatief aanbod qua cursussen, trainingen en onderzoek gericht op gastvrijheid bestemd voor Retail, Horeca, Ondernemer-Management, Overheid en Dienstverlening.

Gastvrij zijn, nog gastvrijer worden. Dat is een belangrijk thema waar Gastvrij Maastricht zich mee bezig houdt in nauwe samenwerking met Gemeente Maastricht en ondernemend Maastricht. Gastvrijheid gaat erom mensen het gevoel te geven dat ze oprecht welkom zijn. Een krachtig middel hetgeen van gasten en bezoekers van onze stad ware ambassadeurs kan maken van zowel een onderneming of instantie als de stad in z’n geheel.

Maastricht Awards 2016

In Maastricht wordt excellent ondernemerschap beloond. Op 21 november 2016 vallen tijdens de Maastricht Awards wederom de beste ondernemers in de prijzen. Ook vanuit Gastvrij Maastricht willen we dit jaar weer onderscheidende gastvrijheid belonen middels de Gastvrij Maastricht award. Daarnaast worden er awards uitgereikt aan winnaars die zich onderscheiden als starter, als bedenker, vormgever of producent van producten, diensten of bedrijfsconcepten uit Maastricht, met slimme bereikbaarheid of met inclusief werkgeverschap.

Ben jij of ken jij de ondernemer, groot of klein, die een podiumplek verdient? Kom dan in actie! Aanmelden kan tot 1 oktober.

www.maastrichtawards.nl

reportage RTV Maastricht over cursusaanbod

  1. Gastvrij Maastricht

    Ga terug naar de Gastvrij Maastricht pagina Lees meer

Centrum voor Gastvrijheid Maastricht

Het Centrum voor Gastvrijheid Maastricht heeft diverse Hospitality trainingen  (basis- en vervolgtrainingen) voor Horeca, Retail, Ondernemers/Management, Overheid & overige dienstverlening in Maastricht ontwikkeld voor Gastvrij Maastricht. Dit bestaat uit basis- en vervolgtrainingen toegespitst op de diverse doelgroepen. In deze interactieve trainingen leren cursisten de gastvrijheidsbeleving naar een excellent niveau te tillen. Zij besteden onder andere veel aandacht aan de lichaamstaal van de cursisten en hoe men deze van klanten kan lezen om optimaal gastvrij te zijn. 93% van onze communicatie bij het contact met mensen gaat over non-verbale communicatie. Het Centrum voor Gastvrijheid Maastricht is leading partner bij de #1 van de wereld op het gebied van Lichaamstaal trainingen voor zakelijk gebruik, waarbij ze hun expertise in Lichaamstaal voor Business combineren met diverse EQ assessment tools. Hiervoor is er een accreditatie en nauwe samenwerking met Six Seconds (USA); een internationaal netwerk toegespitst op het ontwikkelen van Emotionele Intelligentie.

Verder kunnen bedrijven die eens met een andere bril (door de ogen van de klant) naar hun bedrijf of organisatie willen kijken bij het Centrum voor Gastvrijheid terecht voor een belevingsrapport. Middels dit rapport worden de positieve- en de verbeterpunten zichtbaar die betrekking hebben op de dagelijkse gang van zaken, waarbij onder andere de thema’s Mens, In-/exterieur, Producten/diensten en Vindbaarheid aan bod komen. Meer informatie >>

Hotel Management School Maastricht

De Hotel Management School Maastricht staat voor Take, Feel & Share the next step in Hospitality. Als kennis- en expertisecentrum op het gebied van Gastvrijheid wil de HMSM  haar kennis en expertise op het gebied van gastvrijheid delen: Share the next step in Hospitality. Dit doet zij vanuit een professioneel trainingsbureau dat - onder de naam HMSM Hospitality Consultancy - organisaties, zowel profit als non-profit, begeleidt bij het optimaliseren van hun gastvrijheid. De zogenaamde '9+ ervaring' realiseren is waar het om gaat. HMSM Hospitality Consultancy kan maatwerktrajecten ontwikkelen voor horeca, retail en dienstverlening. De Hotelschool heeft een toolkit ontwikkeld met een verscheidenheid aan interventietechnieken, die er allemaal op gericht zijn om de gastvrijheidsbeleving van de bezoeker aan Maastricht duurzaam te verhogen. Deze verhoging van de gastvrijheidsbeleving leidt onmiskenbaar tot een hogere klantloyaliteit en daarmee tot een meetbare verhoging van de omzet in de retail en horeca. Vanuit Take the next step in Hospitality kunnen ook studenten betrokken worden bij deze trajecten. Meer informatie >>

Taalcursussen Jules Maastricht

Internationale bezoekers van Maastricht komen tijdens hun bezoek aan onze stad voornamelijk in aanraking met horeca- en winkelpersoneel en medewerkers van gemeentelijke instanties. Deze contactmomenten bepalen voor een groot deel de gastvrijheidsbeleving van deze buitenlandse bezoekers. Hoe beter het personeel of de medewerker de bezoeker begrijpt, hoe beter deze geholpen kan worden. Talenkennis is daarbij een belangrijke ondersteunende factor. Speciaal voor horeca- en winkelpersoneel heeft Jules Maastricht beginnerscursussen ontwikkeld in 3 talen: Engels, Duits en Frans. Per taal wordt er 2x per jaar een moment aangeboden om deel te nemen aan de betreffende taalcursus. Meer informatie >>

Onderstaand een kort overzicht van wat Gastvrij Maastricht gerealiseerd heeft de afgelopen jaren. Wilt u hierover inhoudelijk meer weten? Neem contact met ons op!

infographic2016v5
UP