Gluren bij de Buren

Maastricht

Allerlei soorten optredens zijn te zien op het podium van Gluren bij de Buren. Muziek, theater, dans, cabaret, het kan en mag allemaal.

Gluren bij de Buren staat voor sociale impact, cultuurparticipatie en inclusiviteit. Het festival stimuleert blijvend sociaal contact en biedt een laagdrempelige manier aan bezoekers en deelnemers om buiten de sociale bubbel te treden.

Daarnaast geeft Gluren bij de Buren lokale amateurpodiumkunstenaars de kans op te treden voor publiek, in de intieme en laagdrempelige setting van een huiskamer of tuin. Dit geeft ze de handvatten om actief te werken aan artistieke ontwikkeling, zonder wedstrijdelement of hoge kwaliteitseisen. Alle podiumkunstenaars treden drie keer een half uur op, telkens voor nieuw publiek.

Gluren bij de Buren is een initiatief van Stichting de Bühne en wordt georganiseerd in samenwerking met Fort33. Het festival verlaagt drempels voor buurtontmoeting en creëert podia voor lokale amateurkunsten.

LET OP! Je kunt je tuin of act aanmelden tot zondag 12 mei via de website: Gluren bij de Buren | Het leukste huiskamerfestival van Nederland

Tuinen in alle soorten en maten kunnen aangemeld worden. De programmamakers zoeken een act die past bij het formaat van het tuintheater.

• Zondag 30 juni 2024 13.00 - 18.00 uur

• € 0,00 Eigen Bijdrage